Ekspertów od bezpieczeństwa publicznego i funkcjonariuszy policji wciąż niepokoi sprawa oszustwa, która za punkt wyjścia ma wykorzystanie kodu BLIK. Swoje apele kierują więc do społeczeństwa, aby przed udostępnieniem tego kodu komukolwiek, dwukrotnie się zastanowić. Oszuści są pomysłowi i przynoszą różne argumenty: potrzebują lekarstwa, ich konto bankowe jest atakowane przez hakerów, zgubiły się torebki lub portfele, brakuje im środków na powrót do domu czy na jedzenie, albo przeżywają trudności finansowe. Przestępcy usiłują wmówić swoim ofiarom, że chronią ich oszczędności lub że chociaż teraz potrzebują pieniędzy, oddadzą je wieczorem, gdy dostaną przelew. Dlatego zawsze warto skonsultować taką sytuację z zaufanym pracownikiem banku, spotkać się osobiście z przyjacielem lub dzwonić do niego i dowiedzieć się, czy naprawdę potrzebuje pieniędzy.
W czwartek 29 września 2023 roku, policjanci otrzymali zgłoszenie opisujące oszustwo dokonane z użyciem metody „na BLIK”. Kobieta z powiatu iławskiego skontaktowała się z funkcjonariuszami, informując, że otrzymała telefon od osoby twierdzącej, iż doszło do włamania na jej konto bankowe. Rzekomy włamywacz przekonywał, że prowadzi działania mające na celu zapobiec kradzieży środków finansowych z jej konta.
Podczas tej rozmowy, oszuści zapytali poszkodowaną, czy jest właścicielką jeszcze innych kont bankowych. Kobieta nieświadoma zagrożenia, podała im informacje o swoich dodatkowych rachunkach i miejscach, w których są one prowadzone.